Wow.. this month is quite up and down graph to begin with..

Wow again…

Huhu… okay enough!!

.

Salam and may peace be upon you guys!

How to begin?

I don’t know.. I’m quite speechless. We are not even pass half of the month yet, and many thing already happened to me.

.

Birthday Celebration at Pullman

Pullman?! Hebat tak?

HAHA. It’s my boss’s treat. And actually he’s not celebrating my birthday, purposely! He actually try to treat us because he already promise, and coincidentally in happened on my birthday (I know that this must be my team mate plan!).

So there it is. My birthday’s celebration with colleagues at Pullman’s restaurant!

I’m really thankfull!! ~Tapi saya tak tunjuk kat orang yang saya bersyukur sangat! HAHA.

Pullman

Pullman

where the restaurant located

where the restaurant located

the restaurant!

the restaurant!

hmm..

hmm..

.

Baskin Robin’s Birthday Cake

One of outdoor’s friend requested me to bought birthday cake. It’s quite confusing actually, when it’s  usually people around you try to secretly bought a cake and surprise you, but now it turned the other way around! Hmm…

Anyhow, I agree to that request.

Since I’m not fancy with cake, and I already have my birthday’s cake in Pullman on the other day, and I actually have a secret wish to taste Baskin Robin’s ice cream cake.. so I decided to treat them with that! ~tapi saya sengaja rahsia pasal kek tu dari diorang. Taknak bagi excited sangat. Heh!

I choose Jamoca almond fudge with white sponge cake.

And ironically, the guy who requested the cake didn’t show up!😛

But it’s okay. Not that I care. HAHA. I’m really glad that I choose the cake, from the shop, because it was super delicious!! 2 thumbs up!!

And.. I’m really glad that only girls showed up!😉

kacang tu kitorang bawak dan tabur sendiri.. hewhewhew..

kacang tu kitorang bawak dan tabur sendiri.. hewhewhew..

.

Bukit Saga Hike

As you know, I’m trying very hard to increase stamina, so that I’m so ready to hike Mt. Rinjani in Indonesia. Although, I’m not even near to that. The harder I try, somehow, the weaker I become!😦

However, the effort must continue.

So I went to Bukit Saga last Sunday. This wasn’t my first time, in fact I already lost count on how many time I went here. But, it’s always like first time. I’m so weak and so slow. I don’t know why.. dah tuo kot?!

Sometimes, I felt like I want to give up. May be, the hike thing is not for me anymore.

Bukit Saga

Bukit Saga

.

Lost My Precious Deuter Beg

Something happened to me during our hiking to Saga Hill! Ade orang pecah masuk kereta Pae and stole my red Deuter beg pack.

We didn’t realize actually until we reached Pae’s house. There was nothing we can do so i just reported the incident to the police. I lost many valuable things like car’s key, anti-shock and water proof digital camera, hp’s charger, jeans, clothes, toileteries, make up beg, all my cards including credit card and last my not least my Deuter beg that cost me RM300!!

However, Alhamdulillah, I brought purse and hp together with me during the hike.

Untill now, I can’t open my car because I already forgot where I put the 2nd car’s key. Huhu.

And I can’t stay anywhere else but Pae’s house, because only Pae can sent to and take me from my office.

Right now, I’m really sad and pissed off, but I’m trying very hard to accept this fate. Redha redha redha…

So please friend, doa untuk kesabaran saya banyak-banyak. Saya tenang sekarang, tapi kalau ada benda lain yang silap, cepat je saya nak naik darah! So selalunya, saya akan terus dalam mode bisu dan straight face, sebab saya nak elak dari melepaskan marah pada orang yang tak sepatutnya.

Ya Allah, Redha itu sangat susah… Kau berilah aku kekuatan!😦

redha

.

Conduct the Workshop

I was supposed to work over the weekend, for the workshop preparation on Tuesday. But since ada kejadian tak disangka-sangka berlaku, saya pun tak bekerja Ahad tu, dan telah menjadi sangat kusut memikirkan banyak perkara. Fikir pasal kunci kereta, nak cuti untuk uruskan semua hal, tak boleh cuti sebab preparation tak siap lagi, siapa boleh tolong untuk siapkan preparation workshop ni, risau pasal workshop takut tak jadi seperti sepatutnya, checklist preparation Rinjani bertambah sebab nak kena beli beg baru, duit yang akan banyak habis sebab kejadian ni dan macam-macam lagi.

Tapi ntah macam mana, akhirnya, saya pergi kerja juga hari Isnin tu. Maka sibuklah saya seharian menyiapkan kerja, dan langsunglah tak sempat nak uruskan tentang kereta.

Alhamdullillah lah sampai setakat hari ke-2 ni, usaha saya sangat berbaloi. Tapi workshop ni masih ada seminggu lagi untuk diuruskan. Dan saya geram sangat dengan consultant bila dia mula nak suruh saya uruskan semua. Memanglah dah bagi guideline tapi saya bukannya superwoman nak buat semua.

Saya harap semua berjalan lancar. Terima kasih kepada team mate dan boss yang membantu dan memahami, tapi itu tak memadamkan hasrat saya untuk berhenti kerja.

Saya dah letih!

Ya Allah, permudahkanlah urusan saya untuk esok dan hari-hari seterusnya..

.

My Boss is getting married!!

Okay, walaupun saya sedang bersedih (atau pun naik angin HAHA), cerita gembira tak perlulah dibiarkan berlalu begitu saja seperti angin bayu membawa diriku.. uh?

Boss saya nak kahwin lagi. Eh. Macam lirik bapa ku nak kahwin lagi je. HAHA.

Baiklah, saya tak mahu cerita panjang-panjang. Dipendekkan cerita, bos baru saja bercerai hujung tahun lepas. Dari sumber-sumber yang dipercayai, ia bukanlah berpunca dari encik boss, atau, mungkin tak sepenuhnya kot. Walau apapun, kami pun turut nampak kesan penceraian tu, sebab nampak beliau begitu kusut, datang lambat, selalu hilang dan badan pun susut.

Tapi tak perlu risau ye para pembaca. Bos saya memang cekal orangnya. Begitu juga dengan berat badan dia.

Sekejap je semua tu. Tak lama lepas tu, tengok-tengok berat badan dia pun dah bertambah. Dan bulan lepas kitorang stalk fb dia (tapi tak add pun HAHA) dia dah in relatioship. 2 minggu lepas, he announce that he’s getting married. Tadaaaa…!!

HOHO.

Apakah la bos aku nih?! Aku sekali pun tak lagi. Yang dia sekejap je.. Lancar sungguh!

Kalau cerita pasal bos ni, memang ada banyak gosip nak cerita kat sini, tapi saya rasa lain kali jelah. HAHA. Tapi serius.. memang kelakar kalau difikirkan. ~Mungkin kitorang team mate ni jelah rasa kelakar, korang saya tak pastilah! Heh!

Regards,

~Ha~