Sekejap tadi, saya ada baca satu blog. Blog yang telah rekemen oleh kawan saya Along berbulan-bulan yang sudah. Yang selepas di rekemen, terus saya subscribe dalam google reader saya.

Dan lepas baca blog tu, saya terus rasa insaf. Dan terus saya fikir, stop thinking about this and that, while you can’t think about serving to Allah.

Sebenarnya, doktor tu (ye.. blogger tu seorang doktor) cerita pasal masa dia mengandung. Susah dan sakitnya dia masa tu, dan macam mana dia to deal dengan masalah dia tu. Dia mengalami banyak complication ketika mengandung. Kebetulan pulak husband bekerja jauh.

Yang buat saya insaf tu bukan pasal kesusahan dia mengandung tu. Amik pengajaran tu memanglah. Tapi bila toward the end tu dia cakap, dia berjaya 2 kali khatam Quran sepanjang mengandung. Tu dia.. saya?? tak payah cakap lah.. sendiri fikir sudah..

Jadi, bila saya asyik fikir yang bukan-bukan, apa kata saya buat benda-benda yang lebih berfaedah dan dapat pahala.

Until then..

Regards,

~Ha~